Lampy - odcinek 1: wiszące, metalowe, kolorowe

07:30



Witajcie w premierowym odcinku długo wyczekiwanego serialu p.t. "Gu urządza nowy dom". Sama nie wiem czy będzie to melodramat, sitcom czy thriller, ale już po tym pilotowym odcinku zorientujecie się, że mamy tu do czynienia z tym, co lubię najbardziej w serialach i filmach - z zaburzoną chronologią (w mojej rodzinie funkcjonuje na nie określenie: "porypane"). Nie wiem jak lepiej mogłabym nazwać to moje urządzanie domu. No bo jak to jest, że nie mam jeszcze wybranych zwykłych szarych płytek na podłogę do łazienki (o armaturze i ceramice łazienkowej nie wspominając), wizja podłogi gdzieś tam dopiero się zaczyna klarować, budowa tak naprawdę jeszcze trwa (tynki itd.), a ja - ja mam już lampy! Coś, co normalni ludzie kupują na końcu, a nawet później (niech pierwszy rzuci kamień ten, kto nigdy nie mieszkał z gołymi kablami u sufitu), ja kupuję już teraz, zanim wykończeniówka jeszcze na dobre się zacznie. Wiem, śmieszne to jest, ale może przynajmniej po przeprowadzce będzie u mnie wisiało tylko dziesięć gołych kabli zamiast dwudziestu. No przyznajcie, jest to gra warta świeczki!


Prawda jest taka, że korzystam teraz z czasu na spokojne wyszukiwanie dodatków, którego przed samą przeprowadzką raczej nie będzie, nie mówiąc już o czasie po zamieszkaniu w nowym domu.  Odwiedzam więc teraz z doskoku sklepy internetowe i poznaję ich asortyment - a jest co - bo mieszkając w wynajmowanym mieszkaniu jakoś do tej pory niewiele interesowałam się lampami i kupiłam ich raptem dwie. Aż do teraz. Moja żyłka poszukiwacza doszła do głosu i obok mebli, zaczęłam na OLX szukać też lamp. Strategia niezobowiązującego przeglądania ogłoszeń działa tu najlepiej, bo odpowiednie ogłoszenia same mnie znajdują i dzięki temu na przestrzeni ostatnich miesięcy udało mi się już nazbierać niemałą kolekcję lamp do nowego domu (patrz: zdjęcie powyżej - a to ledwie połowa). Co jest fajne - poza tym, że są to najczęściej egzemplarze niedostępne już w regulanej sprzedaży i w idealnym stanie - oczywiście cena. Dla przykładu - żadna z moich lamp z poniższego zestawienia nie kosztowała nawet 100 zł.

 1 - Miętowa lampa Tesco (sic!)
Kupiona w outlecie w Krakowie dobrych kilka lat temu. Mogliście ją zobaczyć u mnie już TUTAJ
2 - Lampy marki Sebra
Kolory z kolekcji sprzed kilku lat, więc w sklepach już raczej niedostępne (ale jak widać dla chcącego nic trudnego ;)
3 - Błękitna lampa Bloomingville
Również niedostępna, u mnie z drugiej ręki - Sami-Wiecie-Skąd...
4 - Ikea FOTO
Jedyna lampa w tym zestawieniu kupiona "normalnie", po ludzku, w sklepie. Chciałam ją podlinkować, a tu zonk! Okazuje się, że miałam nosa, żeby kupić je (sztuk dwie - nad stół w jadalni) na wszelki wypadek dużo wcześniej, bo wygląda na to, że Ikea już ten kolor wycofała.



Nie mam zamiaru jednak polegać wyłącznie na moim szczęściu do wyszukiwania okazji. Odwiedzam sklepy i zbieram namiary na fajne lampy, a że trochę ich już nazbierałam, podzielę się z Wami. Dziś część pierwsza czyli lampy wiszące metalowe.

1 - Lampy Done By Deer
Widziałabym u siebie te w granacie i szarości, a najchętniej żywsze kolory z poprzednich kolekcji (wtedy jeszcze pod nazwą Silly U). Gdyby przypadkiem ktoś z Was miał takie i już się znudziły, to wiecie gdzie mnie szukać :)
3 - Lampy Sebra po raz drugi
Tym razem kolory z obecnych kolekcji dostępne od ręki. Kusi mnie mięta i szarość jako uzupełnienie tych, które już mam. 



 Nie, nie zwariowałam i nie mam zamiaru każdej lampy w domu mieć w kolorze miętowym, tudzież błękitnym. Ale prawdą jest, że to moja ulubiona kolorystyka i po prostu takie rzeczy wpadają mi w oko i same mnie znajdują. Więc na wypadek, gdyby ktoś z Was szukał błękitno-miętowych lamp, oto moja ściągawka:

1 Eglo Auckland
2 Eglo Truro
Zobaczcie, jaki fajny pomysł z dwoma takimi lampami w różnych kolorach miała Karolina z Ale tu ładnie
3 Eglo Somerton
 4 Flux Aluro błękitna
5 Flux Aluro szara
6 HK Living workshop
Zdecydowanie najdroższa w zestawieniu, za to z największym wyborem kolorów
7 Nordlux Pop
8 Ikea FOTO
Nie ma tego złego... Wprawdzie "moje" lampy w kolorze petrol już zniknęły z asortymentu, ale w ich miejsce pojawiła się taka mięta. Jak wygląda na żywo - nie wiem, ale już zastanawiam się, czy nie kupić sobie drugiego zestawu lamp na wymianę (bo cena kusi).

I na koniec zestawienie, które zrobiłam dzięki Izie z Colores De Mi Alma, która dała mi cynk, że na stronie Present Time jest aktualnie wyprzedaż i można tam znaleźć dużo ciekawych lamp. Ja zastanawiam się nad opcją numer 3 albo czymś podobnym do salonu (Czy macie jakieś inne typy na lampę, która dobrze oświetli wnętrze?), ale może Wy znajdziecie coś dla siebie.

1 Leitmotiv Fam biała
2 Leitmotiv Fam niebieska
3 Leitmotiv Mingle Quintet
4 Leitmotiv Mingle różowa
5 Leitmotiv Mingle biała
6 Leitmotiv Mingle szara 

Przyznam szczerze, że do przygotowania tego wpisu zachęcił mnie bardzo pozytywny i entuzjastyczny odbiór ostatniego wpisu o dodatkach na balkon. Widzę, że chcecie takie posty, a korzystając z tego, że teraz jestem na bieżąco z asortymentem wielu sklepów, mogę takie wpisy przygotowywać. Będzie kolejny odcinek (odcinki?) o lampach, a potem już z grubej rury - płytki i takie tam. Bardzo też liczę na Waszą pomoc. Tak jak pisałam, do tej pory niewiele miałam do czynienia z planowaniem oświetlenia i odpowiednim dobieraniem lamp, więc wszystkie praktyczne uwagi będą na wagę złota. Linki do ciekawych i sprawdzonych lamp również.

To be continued...
Gu
 

  • Share:

You Might Also Like

13 komentarze

  1. piękne są, wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super zestawienie Gu. Cieszę się, że pomogłam. ja tez skorzystam chyba z twojego zestawienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile razy zagladam na Twoja strone to zawsze mnie urzeknie...lampy obledne!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Hi hi ja też tak mam. Dom na etapie fundamentów a ja już pełno dodatków przechowuje w pudłach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podobają takie metalowe lampy!!! A te kolorki twoje takie piękne!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne te lampy:) Może któraś z nich nas zainspiruje, bo szukamy właśnie lampy do salonu... Ta ikeowska mi się podoba, ale niestety w naszej ikei niedostępna w tej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne zestawienie - dzięki, Kochana! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój mąż też się śmieje że na lampy jeszcze przyjdzie czas a ja tam wolę być już chociaz w części przygotowana 😊😊😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Z nieba mi spadłaś, z tą miętą zwłaszcza :) Ja co prawda mam dopiero dziurę w ziemi, ale zanim się obejrzę, a już będę musiała lampy wybierać.
    Czekam na kolejne Twoje zestawienia
    Ściskam :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Nowodvorski Harmony mogę polecić 😊 i sklep internetowy atat.pl pozdrawiam @micyno

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję! Właśnie po remoncie zabieram się za dobór lamp, więc pomoc wielka!

    OdpowiedzUsuń
  12. Swietnie ze juz planujesz jak nie mieć żarówek na gołych kablach po przeprowadzce, trzymam kciuki zeby sie udało! Ja nie mam poki co czego urządzać ale miło mi sie podgląda Twoje wpisy, moze kiedys sie to przyda :) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  13. DBD jest i u mnie:) no po prostu śliczna
    jeszcze mi się nie znudziła.... bo jak u Ciebie czeka w pudle na przeprowadzkę;)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń