DIY

Szydełkowy dywanik ze sznurka do pokoju chłopaków

10:07

Planowałam zrobienie okrągłego dywanika ze sznurka już dobrych kilka lat temu (kiedy jeszcze nie były takie modne). Choć "planowanie" to złe słowo bardzo mi się podobały i chciałam taki sobie zrobić sama, ale po pierwsze: nie miałam dla niego odpowiedniego miejsca, a po drugie: ciężko było znaleźć gruby bawełniany sznurek w odpowiadających mi kolorach. A teraz... mam dla niego i świetną miejscówę (pokój chłopaków, a jakże!) i sznurki we wszystkich "moich" kolorach do wyboru! 
Dzisiaj pokażę Wam tylko kilka jego ujęć, ale spodziewajcie się zobaczyć go jeszcze w pełnej krasie w SKOŃCZONYM pokoju chłopaków (!) i w poście DIY o tym, jak zrobić taki dywanik na szydełku.



Dywanik dość długi czas przeczekał w towarzystwie innych wyrobów ze sznurka (sznurkowe pufy już nie mojej produkcji), bo nie mogłam się zdecydować co dalej z nim robić (w pierwotnym zamyśle miał mieć 130 cm średnicy, obecnie ma 90 cm). Wyszło mu to chyba na dobre, bo po przemeblowaniu pokoju i położeniu drugiego dywanika okazało się, że większy by się już raczej tam nie zmieścił. A zresztą zobaczycie sami i może doradzicie coś przy okazji wpisu o gotowym pokoju chłopaków.



Jeśli lubisz takie kreatywne robótki i masz ochotę na więcej pomysłów oraz praktycznych podpowiedzi jak to wszystko ogarnąć w przestrzeni dziecięcej - zapisz się na listę oczekujących na kolejną edycję mojego kursu online Pokój dziecka - zrób to sama!

 

Kliknij TUTAJ, żeby zapisać się i nie przegapić kolejnej edycji kursu. Zaufało mi już ponad 300 kursantek!



Jeszcze w trakcie dziergania Kuba prowadził testy nowego dywanika i, jak widzicie, od razu się polubili. Sam wymyślił, że poszczególne okręgi to droga, woda i powietrze i zgodnie z tym układał w odpowiednich miejscach poszczególne środki transportu. Ostatnio zabawa ewoluuje łódź podwodna ląduje pod wodą czyli pod dywanem :) 







  • Share:

You Might Also Like

52 komentarze

  1. dywanik bosski, patrzyłam na sznurki w hurtowni, ale ceny na razie przerastają moje możliwości. Pozdrawiam!!!!!! p.s. zawsze gdy opieram się na poduszce od Ciebie, to się uśmiecham:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, trzeba trochę zainwestować w materiały, ale robienie dywanika to sama przyjemność - przynajmniej dla mnie :) Miło mi bardzo, przypomniałaś mi, że kiedyś miałam w planach wprowadzenie do sklepu tych poduszek.

      Usuń
  2. Super! Już czuję, że będziesz miała dużo zamówień na takie dywaniki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh, chyba musiałabym już w ogóle nie spać, żeby zdążyć je robić, ale z drugiej strony tak fajnie mi się go robiło, że kto wie?

      Usuń
  3. Przecudny. Oj jak ja bym chciała sobie taki zrobić. Przydałby się post z instruktażem jak zrobić takie cacko i gdzie kupić towar.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny. Czekam na instruktaż bo chyba też sobie taki zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super :) też planuję zrobić taki dywan :) nawet mam już zakupione sznurki. Na razie przeszukuję internet, żeby znaleźć jakieś tutoriale, bo jeśli chodzi o szydełko jest początkująca. Z niecierpliwością czekam na Twój wpis DIY :)

    Pozdrawiam,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie tutorial, choć niestety nie jestem chyba w stanie wyjaśnić krok po kroku jak nauczyć się szydełkować. Ale myślę, że można znaleźć gdzieś takie filmiki z podstawami, np. na youtube?

      Usuń
  6. piękny :D a ja czekam na warsztaty z szydełkowania wszelakiego ;p chce sie nauczyc.. bo az mnie skreca jak patrze na twoje cuda ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, już to sobie wyobraziłam: my w kapciach, okularach, pod kocami, każda z kubkiem herbaty i szydełkiem w ręku ;) W sumie to nie brzmi tak źle ;)

      Usuń
  7. Przepiękny dywanik !!!!
    ja również chętnie zobaczę jak takie cudo wydziergać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny! I te kolory... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja właśnie zrobiłam dywan ze sznurka na drutach, niedługo pokażę go na blogu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja od lat marzę, żeby się nauczyć robić na drutach. Muszę w końcu się za to zabrać!

      Usuń
  10. Najbardziej zachwyca mnie zestaw kolorów - jest cudowny! Dywanik piękny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Jak zwykle miałam długie rozkminy nad kolorami i ich kolejnością. Miały być jeszcze dwa okręgi w innych kolorach, ale na razie zostaje taki.

      Usuń
  11. Śliczny dywanik! Piękne ma kolorki i splot, na pewno będzie świetnie służył chłopakom :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co faktycznie dobrze służy - i starszemu do zabawy (ilość jego pomysłów na wykorzystanie dywanika mnie zaskakuje), i młodszemu do leżenia :)

      Usuń
  12. Wspaniały pomysł. Aż drżą mi dłonie. Mam sporo sznurka, tylko brak mi talentu do szydełka. Cudowny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś o tym wiem jak to jest z tymi drżącymi dłoniami zapalonymi do robótek ;)

      Usuń
  13. zawsze mnie zachwycają twoje sploty! piękny!

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny ten Twój dywanik, z niecierpliwością czekam na DIY, może uda mi się podobny wykonać. Ale wyszedł Ci na prawdę cudny i te kolory!

    OdpowiedzUsuń
  15. I kształt i kolor podobają mi się . Zastanawiam się czy długo się robi taki dywanik i czy starczyłoby mi cierpliwości :-). Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie liczyłam ile godzin mi to zajęło, ale według moich obliczeń zrobienie takiego o średnicy 130 cm moim tempem to ok. 11 godzin. Ten ma 90 cm średnicy, więc pewnie kilka godzin mniej.

      Usuń
  16. I ja nie mogę się już doczekać dywanikowego DIY, bo Twój jest naprawdę piękny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że już niedługo się doczekacie. Chciałabym w tym tygodniu, ale mam tyle na głowie, że nie wiem czy się wyrobię.

      Usuń
  17. Witam serdecznie :) właśnie podziwiam Pani dywanik :) kiedy zrobi Pani tutorial ;)? bo chętnie zrobiłabym taki moim córeczką :) Czy mogę prosić o informację gdzie kupiła pani sznurki i ile weszło na taki dywan ?

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny dywanik.. na pewno doda wnętrzu przytulności :)
    Z niecierpliwością czekam na tutorial..
    Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Dywanik śliczny !!! i choć sama dziergam i szydełkuję to zastanawiam się jakim ściegiem on jest zrobiony, zatem z niecierpliwością czekam na tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Prześliczny. Nie mogę się doczekać tutorialu. Sznurek już czeka :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudo, cudo, CUDO!!!
    Ja jestem, niestety, antyszydełkowa. Nie oznacza to, że jestem wrogo nastawione, broń Boże, ja po prostu nigdy nie szydełkowałam i nie potrafię. Dla mnie wydaje się to czarną magią! Słupki? O co chodzi? :) Czy jest choć cień szansy na pokazanie w filmiku jak zaczynasz robić te słupki, co ma prowadzić do opanowania umiejętności, aby zrobić takie dywan... Najchętniej już dziś zamówiłabym sznurki i zaczęła dywan robić do pokoju synka. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ile metrów długości miały wykorzystane przez ciebie kłębki sznurka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko na temat potrzebnych materiałów napisałam tutaj: http://gu-tworzy.blogspot.com/2015/10/diy-jak-zrobic-dywanik-ze-sznurka-na.html

      Usuń
  23. A ile metrów sznurka potrzeba na taki dywanik jak ten? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie wyliczenia podałam we wpisie o tym jak zrobić taki dywanik :)

      Usuń
  24. Robię ten dywanik już drugi raz, tym samym sznurkiem, tym samym szydełkiem i czym robótka większa tym bardziej zaczyna się falować od środka. Próbowałam robić luźniej i ciaśniej. Nie wiem gdzie tkwi błąd!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz do posta z tutorialem, dodałam tam najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami. Mnie też ciężko powiedzieć gdzie tkwi błąd, bo wiem że wychodzi nie tylko mnie ale wielu czytelniczkom. Trzeba spruć do miejsca kiedy zaczęło falować i dodawać mniej oczek.

      Usuń