DIY

DIY: Jak zrobić pompony z włóczki

08:00

Mam wrażenie, że mniej więcej od drugiego stycznia połowa blogów i trzy czwarte Instagrama żyje tylko tematem pt. "przywoływanie wiosny". O ile w styczniu czy jeszcze w trakcie ferii zimowych trochę się z tego śmiałam (no bo co jak co, ale z TAKIEJ zimy jak tegoroczna trzeba było korzystać na maksa zamiast myśleć o jej końcu), teraz traktuję sprawę poważnie i wpadam w szał wiosennych metamorfoz i dekorowania. A jak wiadomo, jednym z moich najlepszym sposobów na zaproszenie wiosny do mieszkania są... kolory.


I tak od dłuższego czasu siedzę w kolorowych włóczkach zajmując się moim nowym ulubionym zajęciem czyli robieniem pomponów. Mam co najmniej kilka pomysłów na ich wykorzystanie i niedługo się z nimi podzielę, a tymczasem daję Wam czas na kupienie włóczek i nauczenie się niezbyt skomplikowanej sztuki pompono-tworzenia

Jak zrobić pompony z włóczki?

Przede wszystkim potrzebna jest włóczka - z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że najlepsza do tego celu będzie włóczka akrylowa (ale dobrego gatunku) lub wełniana (ale ta jest znacznie droższa).

Pompony można zrobić na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, który nie wymaga zakupuy żadnych innych akcesoriów, wygląda tak:

 1. Z kartonu wytnij dwa identyczne pierścienie (można nie przecinać boku, ale wtedy owijanie ich włóczką będzie znacznie trudniejsze).

 2. Złóż oba pierścienie razem i zacznij owijać je włóczką.

 3. Im więcej włóczki, tym lepiej - wtedy pompon wyjdzie bardzo gęsty i "puchaty".

 4. Rozetnij teraz włóczkę na krawędzi pierścieni (najlepsze do tego są małe ostre nożyczki).

 5. Weź kawałek włóczki, włóż między papierowe pierścienie i mocno zwiąż. To ważne, bo od tego zależy czy pompon będzie się trzymał kupy.

 6. Wyciągnij papierowe pierścienie.

 7. Pompon jest już prawie gotowy, teraz wystarczy tylko przyciąć nierówności nożyczkami (najlepiej dużymi) i zafundować mu nową fryzurę.

 8. Ta-daam!

To był pozornie najprostszy sposób na zrobienie pomponów. Ja jednak zdecydowanie polecam dorzucenie do koszyka w pasmanterii zestawu do robienia pomponów, bo znacznie ułatwia i umila produkcję pomponów.

Na zdjęciu możecie zobaczyć zawartość mojego zestawu do zrobienia pomponów w czterech wielkościach. Cały proces jest dość podobny do "tradycyjnego" sposobu na robienie pomponów, ale w praktyce jest dużo łatwiejszy i szczerze takie rozwiązanie polecam. Śmiem przypuszczać, że gdyby nie te sprytne plastikowe zabawki, to po zrobieniu kilku pomponów za pomocą kartonowych pierścieni rzuciłabym nimi w kąt i długo do tego nie wróciła.

Jak używać zestawu do robienia pomponów?


 1. Weź dwie różniące się między sobą części i złóż razem.

 2. Owiń je włóczką - im więcej, tym lepiej. Uważaj tylko, żeby nie przesadzić -  dwa owinięte półkola muszą się dać łatwo o siebie zahaczyć (patrz dwa punkty niżej).

 3. Zrób to samo z drugą parą elementów.

 4. Oba owinięte półkola zahacz o siebie za pomocą wypustek.


 5. Rozetnij teraz włóczkę na krawędzi pierścieni (najlepsze do tego są małe ostre nożyczki).

 6. Weź kawałek włóczki, włóż między papierowe pierścienie i mocno zwiąż dookoła pomponu.

 7. Wyciągnij plastikowe elementy.

 8. Pompon jest już prawie gotowy - teraz wystarczy tylko przyciąć nierówności nożyczkami (najlepiej dużymi) i zafundować mu nową fryzurę.

 Ta-daam!

Jeśli lubisz takie kreatywne robótki i masz ochotę na więcej pomysłów oraz praktycznych podpowiedzi jak to wszystko ogarnąć w przestrzeni dziecięcej - zapisz się na listę oczekujących na kolejną edycję mojego kursu online Pokój dziecka - zrób to sama!

 

Kliknij TUTAJ, żeby zapisać się i nie przegapić kolejnej edycji kursu. Zaufało mi już ponad 300 kursantek!



A teraz zadanie domowe dla Was: zróbcie jak najwięcej różnokolorowych pomponów. Następnym razem pokażę Wam co fajnego możemy z nich zrobić...

I nawet jeśli wiosna nie przyjdzie już teraz, jest duża szansa, że dzięki takiej koloroterapii oczekiwanie na nią będzie dużo bardziej znośne. Czy ktoś tu jeszcze potrzebuje jakiejś zachęty?

  • Share:

You Might Also Like

14 komentarze

  1. Super!!! już nie mogę się doczekać pomysłów na nie :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyciągnęły mnie tu przepiękne kolorki, no i od pewnego czasu przymierzam się do zakupu zestawu do pomponów. Piękne te kule:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach jakie piękne ...jestem zachwycona i oczarowana! Pozdrawiam cieplutko <3

    OdpowiedzUsuń
  4. No to już wiem, z czego zrobię nieskomplikowane i niepracochłonne dyndałki dla mojego małego Człowieka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bosko proste :D
    Dziękuję za patenty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio coraz częściej wpadam na pomponowe girlandy w internecie. Bedę tworzyć! Mam jeszcze z 3 miesiące czasu... :) Pozdrawiam. Bardzo ciekawy blog, jak to się stało, że jestem tutaj pierwszy raz? Szok.

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne te pompony! jako totalny lajkonik w tych sprawach mam pytanie gdzie kupiłaś ten zestaw do pomponów i włoczki? i czy średnio sprawna manualnie osoba ogarnie takie pompony?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Trafiłam tu po haśle wpisanym w Google "diy pompony" i sposób wydał mi się prosty, więc skorzystalam. Muszę jednak stwierdzić, że ja i włóczki się nie dogadujemy i moje pompony wychodzą okropne. Z jednej strony włóczka jest krótka, z drugiej długa, nie ważne jak zwiaze i tak "wloski" wychodzą...Po jakim czasie Pani doszła do takiej perfekcji, jak na zdjęciach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam od razu przy pomocy tych gotowych zestawów i chyba dzięki temu od razu mi wychodziły. I sama się temu dziwię, ale nawet poduszka z pomponami jest cała i zdrowa po kilku miesiącach.

      Usuń
  9. kurcze... a jak by tak chodniczek do łazienki z pomponów zrobić ... cudne

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile mniej wiecej wyjdzie pomonow z jednej włóczki 50g?

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny i ciekawy pomysł z tymi pomponami z włóczki. Zastanawiam się jednak czy włóczka z alpaki https://alewloczka.pl/pl/c/Wloczki-z-alpaki/2 nadawałby się do tego rodzaju prac. W końcu jest dość miękka i może akurat by pasowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że alpaka też będzie w porządku, choć na pewno wychodzi drożej niż zwykły akryl.

      Usuń